2011-01-13
 12:13:56

Nytt objektiv!

Idag ska förhoppningsvis ett nytt objektiv inhandlas. Känner att jag är sugen på att testa något nytt till min lilla kamera, även om grundobjektivet är helt okej. Först var jag sugen på ett vidvinkelobjektiv men herregud så dyra de är! Får lägga typ 8000 om det ska vara något att ha alls, och det är ju liksom dubbelt så mycket som själva kameran kostade. Ett sådant blir det inte förrän jag lärt mig fota bättre...

Men hittade ett litet fast objektiv för ca 1200, känns mer okej. Med det ska man kunna ta fina porträttbilder och det vore ju inte fel. Många duktiga fotobloggerskor tipsar dessutom om detta objektiv, bland annat Nevnarien som ju är grym på att fota. Hoppas det finns inne i butiken vi ska gå till!

Canon EF 50//1,8 II





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: