2011-05-04
 20:47:51

Examensarbete

Jo som ni vet håller jag på och skriver mitt examensarbete för tillfället. Kan vara det jobbigaste jag gjort i skolväg. Det är mycket ångest hit och dit och oro över att inte lyckas bli färdig. Därför blir bloggen lidande, jag har helt enkelt inte ork att uppdatera.

Men jag har ju faktiskt inte berättat vad jag skriver om och antar ni är sjukt spända ;) Så här kommer en mycket kort sammanfattning! Situationen just nu är ju tyvärr så att vi har en global uppvärming med många konsekvenser för vårt klimat. Detta drabbar många arter och syftet med mitt arbete är att undersöka hur pass mycket man kan fiska de stora predatorerna i haven (ex. torsk) och jaga de stora rovdjuren på land (ex. varg) innan vi når en total kollaps för alla arter i kedjan. Dessa topp-predatorer utsätts alltså för en mängd kombinerade stressfaktorer, förändrad miljö, ökade temperaturer, ökad jakt/fiske. Nånstans finns en gräns för vad systemet klarar innan allt går åt h-vete och denna gräns letar jag efter!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: