2011-01-13
 20:02:26

Love it!

Objektivet fanns hemma i den lilla fotobutiken pappa envisades med att åka till (och ja egentligen, man stödjer väl hellre ett litet lokalt företag än ett gäng galna tyskar...) och nu sitter det så fint på min kamera. Har hunnit ta några bilder med det och jag älskar det! Sjukt svårt att få till ett kort skärpedjup, dvs lite suddigt bakom objektet, med objektivet som följde med kameran när jag köpte den. Inte konstigt, med mitt gamla objektiv kan man som mest få ned bländaren till 4,5 och med det nya 1,8.

Sen har jag ju knappast lärt mig kameran än så mina bilder är sjukt amatörmässiga och ofta blir jag galen för att kameran vägrar ta några bilder eftersom jag ställt in nåt fel, står på fel avstånd osv osv. Men det kommer väl med lite träning tänker jag :)

Tog några bilder på föräldrarnas katt Tiger med det nya objektivet och blev riktigt nöjd, trots att han var en jobbig modell som hela tiden hoppade ned från sängen för att bli klappad istället för fotad...


 

 

 

Och en bild med det gamla objektivet... Ja, jag ansträngde mig inte så mycket men bara det att det verkligen skulle krävts ansträngning för att få till en bra bild säger väl en hel del. Med det nya bara blev det bara fint, behövde inte trixa så mycket alls!


Anna

Gud vad snurrig jag är,försökte skriva in din bloggadress på url:n?!haha. Jag har oxå en systemkamera som just nu ligger i garderoben.har lovat mig själv att jag ska lära mig den,så jag tänkte börja så snart jag blir frisk. Då kan vi hjälpa varandra och tipsa om saker,som med detta objektiv. Det ska jag oxå slå till på till att börja med. Hur är allt med dig annars?kram



PUBLICERAT: 2011-01-14, 10:24:13 | URL: http://heartroll.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: