2011-01-18
 16:26:50

Fågelskådning

Hehe ja idag har jag ägnat mig åt att studera höns vid en närbelägen gård. Måste sett roligt ut när vi (fyra pers i gruppen) satt på varsin pall och stirrade på varsin höna med anteckningsblock och tabeller i högsta hugg. Jag riktade in mig på öländska dvärghöns, kändes lite hemma. Vid olika tidsintervall, 1 minut eller 15 sek skulle vi anteckna hönornas beteende. I 20 minuters serier... Tiden gick ändå förvånansvärt fort, höns är rätt roliga små djur! Min höna hade en besatthet av att putsa pälsen, hon ville vara fin tror jag :)


Ölandshöns från Svenska Lanthönsklubben


Merja

Hehe, det var så lite så :)

Han mår nog bättre snart den lille! Han är då super pigg så det är nog ingen fara.



Ja man brukar ju få tillbaka jul/vinter stämningen sen igen. ;)



Kram!



PUBLICERAT: 2011-01-18, 20:01:13 | URL: http://merja.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: