2010-09-18
 20:05:03

Recept

Risotton blev god som vanligt, riset var kanske inte riktigt färdigkokt men är man hungrig så är man! Såg på Kitchen Nightmares igår, där blev Gordon Ramsay vansinnig på en av kockarna och kallade hans risotto "krispig". Undrar vad han hade sagt om min haha...

Här kommer receptet som kommer från ica.se, de har massa bra recept tycker jag! Eftersom jag inte kommit på hur jag ska få mina länkar att funka än kopierar jag upp receptet här.





Svamprisotto, 4-6 personer

Ansa svampen och skär i mindre bitar. Hetta upp oljan i en panna och fräs svampen.

Skala och hacka löken och vitlöken. Smält matfettet i en kastrull och fräs löken under omrörning och rör ner riset. Blanda väl så att alla riskornen får en hinna av matfett.
Koka upp buljongen. Späd med hälften av den heta buljongen och vinet. Koka upp och sjud tills all buljong kokat in. Späd med resten av buljongen och sjud under omrörning då och då tills nästan all vätska kokat in.
Blanda i osten och svampen, klicka ner smöret och smaka av med salt och peppar.

Låt risotton stå och "vila" några min innan den serveras med sallad, bröd och grön sparris.


Bacon ska tydligen vara gott att ha i med, och svampen kan man ta vilken som!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: