2010-10-04
 18:39:28

Vill aldrig se en sjö igen

Typ... Vilken dag vi haft, ojoj. Somnade direkt när jag kom hem och lade mig i soffan. Dagen har alltså bestått av exkursion i ekologikursen och sjöar var temat. Klockan 8.15 bar det av från universitetet och en timme senare var vi framme vid Drögen, där väntade en timmes genomgång. Vår lärare tyckte vi skulle härdas så han valde ut det allra blåsigaste stället nere vid sjön för genomgången, fatta hur kallt det var! Slutade med att jag hade på mig tre par strumpor, två par byxor, tre tröjor plus en fleecetröja, halsduk, vantar, mössa och jacka.

Dagen fortsatte sedan på samma tema;
  • när vi skulle plocka växter på sjöbottnen drev båten iväg och vi kom aldrig rätt igen, vår lärare fick hoppa i sjön och dra båten till stranden.
  • Jag slet loss stora skinnflagor då jag slet en stålvajer upp och ner på 7 meters djup i Gårasjön.
  • Jag fångade en sländlarv stor som en groda.
  • ingen toalett fanns tillgänglig under de 8 timmar vi var ute.
  • osv osv...
Lovely day?

Drögen en varmare dag...





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: