2010-11-01
 17:55:02

Kjells gryta; recept

Oh grytan blev sjukt god igen! Hade blomkåls- och potatismos till, något Johan var väldigt skeptisk mot i början men han tyckte det var helt okej. Bra tyckte jag, lite nyttigare är aldrig fel! Kommer bli en klassiker här hemma, åtminstone för mig.

Recept på Kjells kotlettgryta:

2 dl cremé fraiche (vi tog 15% men den riktiga blir bäst)
2 dl grädde (tog 4%, funkar fint)
1 msk sambal oelek
1/2 dl soya
lite salt och peppar (behövs inte så mycket, den stora soyamängden ger sälta och sambal oeleken styrka)

Rör ihop alla ingredienser i en bunke och lägg sedan fläskköttet (kotlett, filé, vad som) i en ugnsform. Häll blandningen över och hiva in i ugnen på 200 grader i ca 50 min.

Otroligt lättlagat och mycket gott! Servera med kokt potatis, klyftpotatis, mos, pasta, ris, vad du är sugen på. Men rekommenderar blomkålsmoset om du vill ha nåt lite nyttigare, bara att koka blomkål med lite potatis för stadga och smak och sen tillreda moset på vanligt vis.

Bild finns nedan på den vackra rätten ;)


Linnea

Sv tack så mycket! Jag hat inte gjort den själv utan laddat ner den :)



PUBLICERAT: 2010-11-01, 21:49:05 | URL: http://stegdagboken.blogg.se/
Linnea

Sv haha precis. Jag har läst webdesign men det kommer ju inte jag ihåg nu haha



PUBLICERAT: 2010-11-02, 17:00:21 | URL: http://stegdagboken.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: