2010-12-06
 15:27:51

VFU-time

Så var det återigen dags för utbildning i den ädla konsten att bli en bra lärare. Har två veckors praktik framför mig på samma skola som jag var på tidigare denna terminen, så det är samma elever vilket är skönt. Måste säga att jag bävade lite inför dessa veckor, var liksom inte taggad på någon mer praktik alls och vi har ju dessutom två stora tentor inklämnda i denna period. Men efter dagen känns det bättre, var rätt roligt att återse alla elever faktiskt!

Denna gång har jag dessutom sällskap av Christine som jag läser biologi med, sist var jag ju ute ensam. Även om man lär sig mer som ensam praktikant är det väldigt skönt att vara två när man inte riktigt är på topp, och att jag och Christine är goda vänner gör inte saken sämre :)

Vi ska ansvara för ett grupparbete om hormoner i Biologi B, känns fantatiskt! Slipper alltså planera lektioner, behöver bara lägga upp arbetet och det gjorde vi idag. Sen får vi se vad som händer med tvåorna i Biologi A men det blir nog inte så farligt.

Nu ska jag skriva upp frågorna till de olika grupperna, hörs sen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: