2010-08-31
 16:17:02

Tisdag - done!

Idag har varit en bra dag med lite praktik, planering och besök på universitetssjukhuset. En av klasserna jag ska undervisa hade studiebesök på CMVI (Center for Medical Image Science and Visualization) så jag snyltade åt mig en plats, var tydligen ovanligt att man fick göra besök där. Var sjukt häftigt iallafall, är ett samarbete mellan universitetet, sjukhuset och olika företag och det som de forskar på används i dagens undersökningar, direkt liksom. De har tydligen fått massa priser och är ledande i världen inom området.

Kort sagt går det ut på att patienter scannas med en enorm magnetmaskin och sedan får man upp det aktuella området i 3D, och det är ett mycket exakt redskap för att förhindra och upptäcka sjukdomar, undersöka dödsorsaker och många brott där det finns misstanke om mord kan klaras upp med hjälp av maskinen. Jaja, jag fattade inte riktigt allt men häftigt var det!


Magnetmaskinen, minns inte det rätta namnet hehe...




 


Linnea

Sv visst är det, åt den pastan idag med haha:) Ja hoppas klänningen är fin i verkligheten bara.



Coolt med sådan teknik så man kan se allt sånt där. Jag har bara gjort "vanlig" magnetröntgen.



PUBLICERAT: 2010-08-31, 16:41:47 | URL: http://stegdagboken.blogg.se/
Linnea

Sv ja men det är sånt som händer - Vet inte vad jag ska äta till middag nu. Får se vad jag hittar i skåpen haha.



Ja men det är alltid kul att läsa om sånt som man inte kan någonting om och jag kan inget om sånt där haha.



Vad roligt att du tycker det är kul, jag blir själv peppad av att läsa andras bloggar och att andra läser min med! :)



PUBLICERAT: 2010-08-31, 17:00:51 | URL: http://stegdagboken.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: