2010-08-31
 21:00:37

The Royal Tenenbaums...

...har vi precis sett. Johan har försökt få tag på den filmen sen vi träffades för fyra år sen ungefär, och för nån vecka sen hände det! Jag var ju helt klart rätt spänd och Johan med tror jag, han hävdade att han glömt hela filmen (hans besatthet kan ju då tyckas lite märkligt, men så kan det vara... :)).

Hursomhelst var det en ganska skum film och man märker helt klart av likheterna med The darjeeling limited som även den är regisserad av Wes Anderson. Han har ju en speciell stil, men jag gillar konstigt så tyckte om filmen.

Filmen handlar om den excentriska familjen Tenenbaum som består av pappa Royal, mamma Etheline och barnen Margot (Gwyneth Paltrow), Chas (Ben Stiller) och Richie (Luke Wilson). Royal är väldigt frånvarande under barnens uppväxt och vi följer de tre en gång så lovande små geniernas liv, ca 20 år efter det att Royal lämnade familjen. Royal försöker ställa allt till rätta på sitt vis och det går som det går...


Owen Wilson och Bill Murray är även med på ett hörn :)





Linnea

Visst är det jobbigt? Hur hinner folk med allt? Jag förstår inte hur jag ska göra haha. Kan man kanske skylla på att man är ung och inte så strukturerad fortfarande?;)



PUBLICERAT: 2010-08-31, 22:03:03 | URL: http://stegdagboken.blogg.se/
Amanda

Haha ja det är verkligen det!=)



PUBLICERAT: 2010-08-31, 23:11:14 | URL: http://bejlan.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: