2010-08-19
 15:12:28

Party på grekiskt vis

Nere vid hamnen i Pythagorion låg massa fina små båtar, alla med egen kapten. Båtarna gjorde utflykter till olika öar, stränder osv. En skylt fångade dock vårt intresse lite extra, och vi bokade upp oss på en helkväll med båttur, middag och dans.

Båtens kapten, Jiannis, såg precis ut som en kapten borde se ut. Att han dessutom var totalt galen gjorde inte saken sämre ;) Jiannis hade alltid sällskap av två getter, först var jag rädd att de skulle vara kvällens middag men så var som tur inte fallet.

Kapten Jiannis matar getterna med nappflaska



Johan och jag på båten


Efter en trevlig båttur med fin utsikt över Turkiet och Samos kust kom vi fram till restaurangen där vi bjöds på grekisk sallad, souvlaki, vin och ouzo. Sedan var det dags för dans!

 

 

Jiannis ledde dansen och stod bland annat på huvudet, tände eld på golvet och kastade tallrikar. Kvällen avslutades med båtturen hem under den mest stjärnklara himmel jag någonsin sett (jag låg ner på båtgolvet och tittade rakt upp, hade fått i mig lite mycket ouzo men det gjorde inget...)

 

En väldigt minnesvärd kväll!


Vickan

Fin bild på dig och Johan!! Det ser ut som om ni hade det riktigt trevligt på resan... jag blir avundssjuk :P



PUBLICERAT: 2010-08-19, 16:12:59 | URL: http://vickizzen.blogg.se/
Kristina

Han ser ut som kapten Haddock tycker jag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: