2010-08-30
 18:53:17

Första dagen på praktiken

Efter lite klassisk bloggtorka, I'm back! Helgen har varit väldigt trevlig, Linda och Miriam från Kalmar/Lund var på besök och jag hade 25-årsfest som jag nog tycker blev väldigt lyckad! Inte riktigt koll på hur många vi var men 30 st är nog ingen dålig gissning. Ska lägga upp lite fina bilder snart :)

Idag började dock allvaret igen efter den något märkliga insektsveckan. Under fyra veckor kommer jag ha praktik på en gymnasieskola väldigt nära mig, vilket känns väldigt skönt. Kommer att undervisa två klasser i Biologi A och B, blev rätt chockad när jag läste i elevernas böcker och insåg att nivån är densamma (ungefär) som på universitetet... Kan inte minnas att min egen gymnasiebiologi var så värst avancerad men mitt minne är inte det bästa heller, ytinlärning here we go ungefär ;) Som tur läste vi det jag ska undervisa om under vårens kurser så det ska väl gå vägen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: