2010-08-23
 21:05:25

Första dagen på insektsveckan; done!

Och det var inte roligt kan jag tala om. Jag gillar för det första inte att ta på insekter, plocka upp dem under trädstammar osv. För det andra gillar jag verkligen inte att avliva dessa insekter på diverse sätt, även om de bara är insekter känns det så himla onödigt, bara för att jag ska ha dem att kolla på liksom. Fick iallafall lite hjälp med att plocka spindlar av en kompis, det tackar vi för! En gräshoppa lyckades jag fånga helt på egen hand, kände mig allt lite stolt trots mina motsättningar.

Här kommer en vacker bild på en av de otrevliga spindlarna jag fick med mig:

En hjulspindel, min såg dock inte riktigt lika läskig ut men nära nog!

 

Sen skulle vi såklart nåla upp de döda insekterna med men det gick lite lättare, bara jag fick försäkra mig om att de verkligen var döda. Imorgon ska vi ut i nåt kärr och leta vattenkryp... Vad gör man inte för sin utbildning?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: