2010-08-19
 15:55:24

En dag i Turkiet

Samos ligger väldigt nära Turkiet, på smalaste stället är avståndet bara ca en kilometer. Då varken jag eller Johan varit i Turkiet innan var en dagstur given!

Väl i Kusadasi upptäckte vi att en amerikansk lyxkryssare även lagt till i hamnen, vilket vår reseledare varnat för. Vi skulle ju till bazaren och där vet försäljarna att amerikanarna från båten har väldigt gott om pengar, vilket försvårar möjligheterna till prutning. Vi var därför väldigt noga med att säga att vi var från Sverige, tror det hjälpte lite iallafall!

 

Båten var så sjukt stor att jag inte ens kunde fota den, det var helt galet! Finlandsfärjorna bleknade liksom i jämförelse. Hur som helst, vi begav oss in mot stan i sällskap med horder av amerikaner.

 

 

 

Jag blev helt sjuk av habegär, det fanns så himla mycket fina saker! Jag är inget vidare på att pruta heller men det mesta vi fick ner ca 50% i pris och då var försäljarna fortfarande glada så antar det hade gått att få ner mer... Men så länge man själv känner det känns bra så! Kommer bilder på det vi köpte senare.

 

Vi fick även en ny vän, Recep, som serverade på en restaurang (som för övrigt hade dragshow på kvällen, vet inte varför vi hamnade där haha). Han undrade om jag hade en syster, tyvärr va ;)

 

 

Det var en fin men lite jobbig dag, mest på grund av hettan men även alla försäljare som var efter oss. De var dock inte så påstridiga som i Kina, här nöjde de flesta sig med att ropa. I Kina hade jag en gång fem kinser hängande i mina kläder, också en upplevelse...


josefin

sv: ja, det spöregnade verkligen hela dagen idag! du får gå ner imorrn om det blir uppehåll :) vart i linköping bor du? =)



PUBLICERAT: 2010-08-19, 20:29:02 | URL: http://sameoldstories.blogg.se/
josefin

sv: nej vi var inte nere =) får bli imorrn kanske =)

åh, skönt, haha nej, vi bor i lambohov, en bra bit längre =)



PUBLICERAT: 2010-08-19, 21:54:38 | URL: http://sameoldstories.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: