2010-08-25
 19:18:26

Ännu en dag...

Ska inte tjata alltför mycket om insekter men det är liksom allt jag håller på med nu om dagarna så lite svårt att komma på annat att skriva ;) Idag åkte vi ut till nån slags sumpmark vid eklandskapet för att fånga vattendjur, gick väl sådär. Var inte lika obehagligt som att fånga saker i luften och i skogen iallafall...

Jag hade på mig vadarstövlar, var något nytt! Har inga stövlar här uppe och tvingades inse att Conversen inte skulle palla trycket denna gång. Skulle verkligen haft kameran med, vi var en vacker syn! Det kom världens regnskur mitt under vår lärares genomgång, mindre kul, men fick iallafall upp de kryp jag behövde. Larver stod på framförallt på listan idag då jag inte hade några sen tidigare, och fick bland annat tag i en trollsländelarv.

Imorgon är det dags att sammanställa alla krypen och börja förbereda fredagens presentation, otroligt skönt att slippa fångandet och nålandet för denna gång! Kommer komma upp en vacker bild på min totala fångst sedan ;)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: